Cercar en aquest blog

dissabte, 31 d’octubre del 2020

Via Lo que duri obertura a Sant Llorenç de Morunys (El Solsonès)

El passat mes de setembre, vam anar a fer la via de La Broca, a la roca Sobirana, passat el túnel que dona accés al santuari de La Vall del Lord. Al baixar vam veure unes parets on vam pensar que podrien sortir unes vies d'escalada per iniciació de més d'un llarg, per practicar les reunions i els asseguraments. Vam donar un cop d'ull i vàrem decidir obrir-ne una un altre dia. Així va ser, a finals de setembre, després de fer una consulta a un bar de la zona, per saber si necessitàvem cap autorització, decidim equipar una via.

Aquí sota us deixo l'accés per arribar-hi.

Des de Sant Llorenç de Morunys hem d'agafar la carretera en direcció Port del Compte-Coll de Jou, a 1 km. aproximadament, girarem cap a l'esquerra i seguirem les indicacions del Santuari de la Vall del Lord, passem un túnel, i a la sortida ja podem aparcar el cotxe. Mirant el túnel, a la dreta hi trobarem vies esportives, però nosaltres enfilarem un caminet cap a l'esquerra i a 30 m. aproximadament ja trobem la via Lo que duri.

Aquesta via està equipada i pensada per a principiants i també per a la mainada, acompanyats per pares o tutors. Les reunions són molt còmodes.

Indicacions fins a peu de via

Ressenya de la via:

Aproximació: Immediata.

Grau de la via: IV

Alçada: 60 metres.

Llargs: 3

Tipus de roca: Conglomerat

A les reunions, hi ha anelles per poder rapelar.

Via equipada per membres del CES Centre Excursionista de la Segarra.

Pepe, Tomàs i Joan Marc.

Fins a la propera.

1. Avui al mati hem anat a fer una via a la roca subirana i tornant cap al cotxe ens ha vingut de gust fer uns ràpels i hem pensat en fer la via lo que duri per acabar de fer gana, però es hem trobat que han volat totes les xapes tot i així hem grimpat fins dalt per si encara hi havia les reunions per poder repelar i tampoc hi eren, la via l'han deixat neta!