Cercar en aquest blog

dissabte, 2 de juny del 2012

02/06/2012 Montserrat via 98 octans a la Magdalena Superior

Montserrat, sector dels Gorros, Magdalena Superior, via 98 Octans, Uff!!!!!

Ressenya de la via amb un pas de 6a que vam fer en A0

Bonic matí de juny. El Francesc Zapater, la Sara Ribera, el Josep Hidalgo i jo anem cap a Montserrat per fer la via a la Magdalena Superior. No tenia tota la confiança de si podria fer-la o no, però de tota manera les ganes si que hi eren. Fem el recorregut habitual de quan anem a Montserrat, sortida Bellpuig passant per Cervera, esmorzar al Bruc i aparcament del Monestir. Agafem el funicular de St. Joan i cinc minuts a peu i ja som a sota la Magdalena, un corriol ens durà fins a peu de la via.

La Sara, el Josep i el Francesc a punt de començar.
Fem dues cordades, comencen el Francesc i la Sara, tot seguit el Josep i jo. La via comença amb un III grau gairebé fins a la primera reunió. En aquest punt, trobem una cordada que ve per la dreta que vol fer la mateixa via, decidim deixar-los passar al davant creient que anirien més de pressa que nosaltres, gran error. Més d'uan hora esperant-nos a al R perquè féssin el tercer llarg. El segon llarg comença amb IV i acaba en IV+ a la segona reunió. Després de la llarga espera, tenim ganes de pujar. Faig el tercer llarg de primer segint les indicacions des de baix que va donant-me el Josep. El Francesc i la Sara l'han fet al davant nostre i sort que han deixat alguna cinta que em va molt bé per fer A0.

Vista des de baix de la via
Jo esperant a la primera reunió.

Cordada del davant encatllada, el Josep i la Sara esperant-se i el Josep a la segona Reunió

El tercer llarg s'ha fet valdre, deu n'hi do el que m'ha fet suar treure'm aquest llarg. Ha sigut la meva primera experiènica d'escalada amb artificial. L'escaleta m'ha sobtat per la seva mobilitat, tant aviat la tenia recta i vertical, com gairebé horitzontal amb el peu a l'alçada de la cara. Espero practicar una mica més per aconseguir millorar la tècnica. Llarg molt vertical i amb poca presa que dona a la tercera reunió dins una regleta que hi ha a la paret. Sortida cap a l'esquerra una mica complicada i l'últim llarg sense complicacions.

Josep a la sortida de la tercera reunió
Tots quatre al cim amb la via superada.
 Iniciem el descens amb algun ràpel força divertit i una ruta per la bada del darrera passant per l'hermita de Sant Benet totalment desconeguda per a mi i més endavant per la de St. Joan. Fem una mica de turisme aprofitant el bon dia que fa i tirem avall per anar a dinar.

El Josep al ràpel de baixda.

El Josep i la Sara resseguint una balma enmmig d'una canal.

Perfil corbat de la Magdalena Superior on hem fet la via. Gorro Frigi a la dreta i Gorra Marinera en primer pla.

Anem baixant de Sant Joan a Sta. Anna, pas dels francesos i fins al monestir passant per les escales habituals. Agafem el cotxe i anem cap al poble del Bruc a dinar un combinat al Restauant Anna, al carrer prinicpal on per sorpresa nostra, feien una batucada amb cinc o sis colles i una petita representació de l'exèrcit francès i el prohoms del poble, escenificant la diada del Timbaler del Bruc.

Dinant al bar de l'Anna. Josep, Sara i Francesc.

Cua del cercavila.

Valoració del dia: Molt bona, via dura per a mi però amb ganes de fer-ne més. Bona companyia i bon temps. Que més es pot demanar?