Cercar en aquest blog

diumenge, 21 d’agost del 2011

21/08/2011 Ascensió al Montardo (2.833 m) a la Val d'Aran

Diumenge 21 d'agost anem a fer el cim del Montardo amb en Lluís Tosal i la seva filla Aixa.
Montardo hivernal cara N, amb la Punta Alta al darrera.
Fotografia gentilesa de:   http://www.esquidetravesia.net.

Tot va començar el divendres 19 d'agost, quan vam anar a sopar a la vinya del Lluís, on hi havia el Josep Hidalgo (Pepe) amb la cama enguixada, la seva muller Lourdes (Pepa) i el Lluís.
Només arribar, el Lluís em diu si vull anar amb ell a pujar el Montardo. D'entrada em va sobtar l'oferiment, no me l'esperava. Vaig dir-li que el diumenge 21 havia de dur la meva dona i les filles a la platja, que miraria de dur-les cap al vespre per així poder anar amb ell i l'Aixa, vam quedar que li trucaria l'endemà dissabte per dir-li alguna cosa.
La veritat, no vaig haver de pensar-m'ho gaire, dissabte el matí el truco i li dic que hi aniré. Quedem per diumenge a les 5:00 a Bellpuig.
Diumenge a les 5:00 arriben a Bellpuig i anem cap a la vall de Boí, on arribem a les 7:00 del matí a peu de la presa de Cavallers, on deixem el cotxe, agafem l'esmorzar i ens posem la crema protectora. Un cop equipats, comencem a caminar a les 7:15 h.

En Lluís i l'Aixa preparant-se per iniciar l'ascensió.

Un parell de minuts més tard arribem a sobre la presa de Cavallers, on agafem el sender que voreja l'aigua per la dreta, fins arribar a la cua de l'embassament, on amb unes pujadetes suaus agafem ja els primers plans del Pletiu de Riumalo. Deixem a l'esquerra un pont de fusta que duu cap als Bessiberris, seguim amunt pel Pletiu i al davant trobem el barranc de les Llastres. El pugem amb un sender serpentejant, una mica més planer cap endavant, fem un gir cap a l'est i tobem l'Estany Negre amb el refugi Ventosa i Calvell a llevant, i al sud la preciosa Punta Alta.

Jo, amb Cavallers al fons i el Pletiu de Riumalo una mica més amunt.
L'Aixa amb el Barranc de les Llastes al fons, a punt per pujar-lo.
La punta de l'Estany Negre amb els Bessiberris al fons.

Anem pujant pel sender ben marcat amb estaques amb la punta pintada groga, anem guanyant alçada, passem estanys petits, deixem els arbres endarrera i arribem a l'Estany Travessany, amb les seves magnífiques agulles a l'est. Planejem una mica, pujem una altra mica, deixem un ramat de vaques endarrera i arribem a l'Estany de Monges, on parem a una riba per esmorzar, a petició de l'Aixa. Jo també començava a tenir gana, però crec que el Lluís encara hauria estirat una estona més abans d'esmorzar.

Les agulles del Travessany

Es posa bé el que hem menjat i anem amunt deixant el coll de Güellcrestada a ma esquerra, que duu fins al refugi de la Restanca, i comencem la pujada forta per arribar al coll del Montardo cap a dos quarts de dotze del migdia. Una pujada de 15 minuts encara no i ja sóm al cim, son les 12:40 h.
A dalt ens trobem els del CES de Cervera, que es veu que avui hi havia la sortida programada per fer el Montardo, ens fem fotos amb ells i gaudim de les espectaculars vistes. La vall de Valarties al nord amb Arties al fons. La Renclusa, Estany Mar, Estany deth Port, Estany de Rius, Massís de la Maladeta, Bessiberris, Aneto, Mulleres a l'oest. Circ de Colomers a l'est. Punta alta, Monges, Travessany, Comaloformo i Estany Negre al sud.
Al cim del Montardo amb l'estelada.
Foto amb els que venien del CES de Cervera amb el massís de la Maladeta al fons.
L'Aixa al cim amb la vall de Valarties al darrera amb Arties al fons.

Després d'una bona estona gaudint de les vistes, emprenem el descens pel mateix lloc per on em pujat. Desfem tot el caminat amb un ritme suau, fent moltes fotos fisn que arribem al refugi Ventosa i Calvell on el Lluís i jo ens prenem una cervesa ben fresqueta.
Anem avall i deu n'hi do del camí que hem fet. La baixada et fa adonar-te de la llargada de la ruta. En arribar a baix a la presa el genoll esquerre ja comença a fer mal de veritat i m'obliga a baixar d'esquena les poques escales que hi ha des de la presa fin a l'aparcament que hi ha a sota.

En Lluís i jo amb l'estany de fons.
En Lluís a la dreta i jo al seu costat amb la Punta Alta al centre de la imatge.

Vam agafar un dia perfecte per caminar. Quan el sol començava a pujar, van apareixer uns núvols prims que van amortir una mica la calor sense enfosquir el cel. A migdia un bon sol i al baixar també enteranyinat encara que molt poc.

Una sortida molt i molt maca. Jo havia fet el Montardo fa molts anys per la Restanca però per Boí és més maca, una mica més llarga i més plana.

Tant el Lluís com l'Aixa, excelents companys. Molt content d'haver pogut anar amb ells. He disfrutat molt de la natura salvatge d'alta muntanya, estanys, agulles, rierols, etc. i espero tornar-hi ben aviat.

Apa doncs, fins una altra.

Us deixo un enllaç on hi ha més fotos.

Fotos ascensió al Montardo

1. Felicidades a los tres. Ya veo Joan Marc que no solo animas a Isabel a salir por ahí si no que también a mas gente.
    Nos acordamos mucho de todos vosotros, me alegro mucho por este blog que has creado para poder seguiros a todas partes.
    Gracias de nuevo y un abrazo de: