Cercar en aquest blog

dissabte, 16 de juliol del 2011

15/07/2011 Escalada nocturna Cresta Tio Maria

Aquest divendres 15 de juliol vam fer la meva primera escalada nocturna, amb el Pepe i el Vicenç d'Artesa de Segre. La Cresta Tio Maria a Sant Llorenç de Montgai.

Ressenya de la via.

Vam quedar al camping de Gerb, a les 22:15 h. per sopar una mica. Al cap d'una estona arriba el Vicenç i tot seguit el Pepe. Demanem unes cervesetes i unes olives per fer baixar el bocata, un cigaló per acabar-ho d'arrodonir mentre feiem temps xerrant, esperant que la lluna gairebé plena, agafés alçada per veure-hi més. A la vora de les 00:00 h agafem els cotxes i anem cap a l'aparcament on comencem a preparar el material.
El Pepe a l'esquerra i el Vicenç a la dreta, a punt de sortir.

Agafem el camí fins a trobar el riuet que baixa del nord, i comencem a buscar l'accés per arribar a peu de via. No el trobem de cap manera. Tenim la cresta al davant i no trobem el camí. El Vicenç i jo comencem a pujar per la pendent i el Pepe travessa el riu i tira una mica més amunt a veure si el troba. Nosaltres dos, per sorpresa nostra arribem a la primera reunió pel costat, quan el Pepe ens diu que ja ha trobat el camí. Li tirem una corda avall, l'assegurem i puja fins on som nosaltres, on ens comenta que el camí està tapat per la vegetació del riu, que al ser estiu, no hi ha massa gent que vingui a Sant Llorenç, que hi fa massa calor i la vegetació ha cobert el camí.

Vicens i Pepe a la primera reunió

Faig el segon llarg jo de primer, divertit i amb bona llum, començo a posar cintes i gairebé em quedo sense per fer la reunió. Puja en Vicenç de segon i el Pepe puja de tercer. Un cop arribats el Pepe fa el tercer llarg de primer, el Vicenç de segon i no pujo el tercer. En aquest llarg hi ha un pas de V+ força bonic amb bones preses un cop passat.
El Pepe a l'inici del tercer llarg

Pepe i Vicens a la tercera reunió

L'últim llarg el fa el Vicenç de primer, jo de segon i tercer el Pepe. Quan arribem al cim, fem la foto com podem, recollim el material i comencem la baixada per la via de l'esquerra fins al riuet. Del riuet al cotxe i del cotxe cap a casa. Son gairebé les 03:00 quan acabem la via.

En Vicenç recuperant corda d'el Pepe amb cara de felicitat.

Foto de tots tres al final de la via.

Una nit molt maca, bona temperatura a baix, molta xafogor a dalt i quatre nuvols prims que tapaven una mica la llum de la lluna, però encara suficient per veure-hi. Per acabar-ho d'arrodonir molt bona companyia del Pepe i del Vicenç.

No hi ha gaires fotografies ja que més alluny de 5 o 6 metres el flash ja no arribava.

Us deixo l'enllaç on hi ha quatre fotografies més.

Enllaç a l'album fotogràfic

1. Es una vía muy disfrutona incluso de día.
    Me alegro de que os fuera muy bien.